اسپیس فرم چیست؟

اسپیس فریم ها به صورت کلی سازه هایی می باشند که دارای اشکال منظمی هستند و از آنها برای ساخت سازه های نمایشگاهی و غرفه ها استفاده می شود. معمولا این سازه ها با نام اسپیس فریم نمایشگاهی یا داربست نمایشگاهی شناخته می شوند. یکی از مزایای استفاده از این داربست ها این مورد می باشد چون با این سازه ها می توان هر نوع ظاهری را ایجاد نمود لذا برای غرفه های خاص با شمایل متفاوت بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. اتصال این دست داربست ها بسیار آسان بوده و به کمک بست اسپیس فریم می توان مقاومت لازم را به سازه بخشید.

داربست های نمایشگاهی امروزه کاربرد فراوانی برای ساخت پارکینگ، طاق نصرت ها در انواع جشن ها و حتی به عنوان تراس های از پیش ساخته در خانه ها دارند.

اسپیس فریم چیست

اسپیس فریم در واقع داربست هایی می باشند که برای ساخت داربست، سالن های صحرایی و استیج ها مورد استفاده قرار میگیرند. از لحاظ جنسی معمولا اسپیس های نمایشگاهی را به صورت گالوانیزه و با پوششی از رنگ و لعاب ایجاد می نمایند تا بتواند مقاومت بالایی در هر شرایط آب و هوایی از خود نمایش دهد. معمولا از لحاظ ظاهری اسپیس ها به شکل اشکال هندسی منظمی می باشند که با آن می توان هر گونه سازه زیبایی را ایجاد نمود.

موارد استفاده از داربست اسپیس

موارد استفاده از داربست های اسپیسی زیاد می باشد از این داربست ها می توان برای ساخت گلخانه، پارکینگ، غرفه های نمایشگاه و … استفاده نمود. از لحاظ جنس در ساخت اسپیس فریم از ترکیب آهن و آلومینیوم استفاده شده است. امروزه در بازار دو نوع اسپیس یافت میشود. در نوع اول نسبت آلومینیوم بیشتر است و به دلیل سبکی و حمل راحت تر و همچنین مقاومت بیشتر، قیمت بیشتری نیز دارد. اما در نوع دوم که از آهن بیشتری تهیه می شود قیمت کمتری نسبت به  نوع آلومینیومی دارد.

از لحاظ ابعاد داربست های اسپیس فریم از نیم متر تا 3 متر وجود دارند و عموما سطح مقطع آنان 15*15 است. تجربه نشان داده است که این ابعاد بهترین اندازه برای اسپیس ها می باشد زیرا می تواند خاصیت پازل این اسپیس ها را حفظ نماید. داربست های نمایشگاهی که به صورت اسپیس فریم می باشند، به وسیله سیمواره ها به یکدیگر متصل می شوند و سپس آنها را آبکاری می نمایند.

اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

داربست نمایشگاهی چیست؟

همانگونه که از نام داربست های نمایشگاهی قابل درک است، این داربست ها عموما برای نمایشگاه ها، غرفه ها و مواردی از این قبلی استفاده می شود اما امروزه کاربرد دیگری از آنها به دلیل قابل حمل بودن و مقاومت بالا مشاهده می شود. شما می توانی از داربست های نمایشگاهی و یا اسپیس فریم ها برای گلخانه ها و یا پارکینگ های موقت نیز استفاده نمایید. با توجه به اینکه هزینه احداث و راه اندازی اینگونه سازه بسیار مقرون به صرفه می باشد این امکان وجود دارد تا در فضاهای باز و یا سرپوشیده اجرایی گردد.

زمان نصب داربست های نمایشگاهی بسیار کمتر از سایر انواع سنتی آن می باشد. با کمی تجربه و استفاده از آچار های مخصوص می توان انواع المان ها را به صورت حرفه ای پیاده سازی نمود. داربست های نمایشگاهی در انواع مختلفی ارائه می شوند. با توجه به نوع کاربرد می بایست از اسپیس مناسب محیط استفاده نمود. در داربست های نمایشگاهی اسپیس هایی نظیر صاف ( که به آن مدل z نیز گفته می شود)، منحنی (برای طاق ها) و کروی ارائه می شوند. معمولا اشکال هندسی مختلف اسپیس ها و تعداد رکاب ها در قیمت گذاری برای فروش و اجاره تاثیر گذار است.

اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

اسپیس فریم نمایشگاهی در واقع همان سازه هایی می باشند که به صورت اشکال هندسی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و انواع غرفه ها و استیج  های نمایشگاهی را ایجاد می نمایند. باید درنظر داشت که در داربست های نمایشگاهی به نسبت نوع معمولی از بست های منحصر بفردی استفاده می نمایند که مقاومت بالایی از خود نمایش می دهند. معمولا برای ساخت بست های اسپیس از ورقه های ضخیم استفاده می شود.

اسپیس فریم چیست؟

ورقه های ضخیم منجر می شوند تا مقاومت بست ها افزایش داشته باشد. تمام بست ها در این نوع سازه آبکاری می شوند تا باز و بسته نمودن آنها آسان تر باشد. در نظر داشته باشید که باز و بسته نمودن پیچ ها به وسیله آچار مخصوص می باشد. پیچ هایی که برای بست های اسپیس فریم استفاده می شود از نوع پیچ های آلن می باشد که دارای آچار خاصی نیز است.

اسپیس فریم نمایشگاهی دارای جذابیت بیشتر نسبت به نوع معمولی می باشند زیرا از 4 لوله آلومینیومی یا آهنی با قطر کم در کنار یکدیگر تشکیل شده است. در نظر داشته باشید برای اسپیس فریم های مختلف مراحل مختلف و زیادی از ساخت، آبکاری تا رنگ نمودن می بایست طی شود، حال آنکه داربست های معمولی نیاز به فعالیت خاصی جهت تولید و تکثیر ندارند. اسپیس ها در دو نوع پر رکاب و کم رکاب در بازار یافت می شوند. رکاب در واقع به مربع هایی گفته می شود که بین ستون های اسپیس ایجاد و ساخته می شود. طبیعی است هر اندازه تعداد رکاب ها بیشتر باشد، مقاومت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

انواع اسپیس فریم

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، اولویت تفاوت بین اسپیس ها به تعداد رکاب های های آن ها مربوط می باشد. هر اندازه نیاز به سازه ای با مقاومت بیشتر باشد، لازم است تا تعداد رکاب ها افزایش داشته باشد. به صورت کلی اسپیس ها در دو نوع به صورت صاف و یا منحنی وجود دارند. برای ساخت هر کدام از این نوع سازه ها اصول مختلف و ساختار متفاوتی در نظر گرفته می شود. هر کدام از این موارد می توانند به صورت پر رکاب و یا کم رکاب در بازار وجود داشته باشند. هر چه فاصله های بین رکاب ها کمتر باشد به اسپیس فریم مقاومت بیشتری خواهد بخشید.

در نظر داشته باشید که در رکاب های نوع منحنی چون بیشتر در طاق نصرت ها و برای زیباسازی استفاده می شوند، دارای ظرافت بیشتری هستند و به همین دلیل نصب و قیمت آنها نسبت به نوع صاف بیشتر می باشد.

انواع مختلف اسپیس ها دارای کاربرد های متفاوتی نیز می باشند به طور مثال مدل XU30D دارای شکل پذیری بسیاری است و معمولا برای سازه هایی که جهت نورپردازی تعبیه می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیس فریم

در نوع ASTRALITE5 که از لحاظ حجمی، فضای کمی را اشغال می نمایند ولیکن دارای مقاومت بالایی هستند در پارک های تفریحی و شهربازی ها استفاده می گردد. از اسپیس ها حتی می توان به عنوان بالکن و یا تراس کوچک در خانه های روستایی استفاده نمود. ساختار این نوع داربست ها که با نام E20D شناخته می شوند به حدی قدرتمند می باشد که از ابتدا با هدف ساخت محیط از پیش ساخته شده، طراحی گردیدند.

تفاوت اسپیس فریم با داربست آهنی؟

اگر توجه نموده باشید، داربست های آهنی که به صورت سنتی استفاده می شدند تنها لوله های تو خالی بودند که به صورت غیر منعطف به وسیله بست به یکدیگر متصل می گردیدند. اما اسپیس فریم ها سازه های آهن و آلومینیومی می باشند که دارای ظاهر شکیل تری هستند که انعطاف بالایی نیز دارند. باید در نظر داشت که لوله های داربست معمولی عموما بدون رنگ هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف این امکان وجود دارد که آنها زنگ زده شوند حال آنکه در داربست های اسپیس فریم چون آبکاری و رنگ زده می شوند، این مشکل وجود ندارد.

تفاوت قیمت اسپیس با داربست آهنی؟

اگر بحث هزینه ای در میان باشد، سازه های اسپیس دارای قیمت بیشتری نسبت به داربست های معمولی هستند اما با این تفاسیر نمی توان از داربستهای معمولی برای هر گونه سازه استفاده نمود. معمولا قیمت داربست های معمولی حدود 15 الی 30 درصد کمتر از نوع اسپیس فریم می باشد. اسپیس ها را در هر نوع پروژه با هر نوع ظاهری می توان استفاده نمود ولیکن چون داربست های معمولی تنها به صورت لوله هستند، قابلیت اجرایی کمتری دارند. در سمت دیگر اسپیس فریم ها بسیار ظریف تر می باشند لذا از لحاظ زیبایی نیز بر نوع داربست های معمولی ارجحیت دارند.

غرفه سازی با سازه اسپیس فریم

سخن آخر:

نصب‌اسپیس نیاز به تجربه بالایی دارد در صورتی که داربست های معمولی را با کمی تمرین می توان در کنار یکدیگر سوار نمود. ساخت سوله های بدون پایه به وسیله اسپیس فریم ها بسیار آسان تر می باشد. این مورد با داربست های معمولی ممکن نیست. قبل از اجرای هر سازه لازم است تا موقعیت محیط و نوع سازه به درستی بررسی شودو بر اساس آن نوع داربست را انتخاب نمود.

مزایای داربست نمایشگاهی؟

به صورت کلی برای تهیه اسپیس فرم ها جهت احداث و راه اندازی لازم است تا در گام اول با متخصصین این رشته مشاوره شود. نوع داربست ها با توجه به کاربرد آنها مشخص می شود. ایمنی بسیار بالای این سازه ها، حمل آسان، استحکام بالا، امکانات کارآمد، هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با کارایی، کم وزن بودن و تنوع بالا از جمله مزایای استفاده از داربست‌های نمایشگاه می باشد. امروزه تهیه داربست‌های نمایشگاه به صورت فیزیکی در بازار و یا از طریق وب سایت های اینترنتی مقدور می باشد. شما با خرید اینترنتی در تناژ بالا این امکان را خواهید داشت که محصول خریداری شده را با سایر انواع مشابه در بازار مقایسه نموده و بهترین خرید را داشته باشید.

Telegram
Instagram
body a{text-decoration:none;}