غرفه سازی جزو فرایند‌هایی است که نیازمند دانش فنّی و مهارت بالایی می‌باشد و به همین دلیل است که کم‌تر شرکتی توانایی رقابت در این عرصه را دارا می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با ساخت غرفه نمایشگاهی و انواع غرفه نمایشگاهی به شما عزیزان ارائه دهیم و پیشنهاداتی را در رابطه با ایده طرّاحی غرفه نمایشگاهی را مطرح نماییم.

غرفه سازی چیست؟

غرفه سازی فرایندی است که سازندگان در آن با استفاده از موادّ اوّلیه گوناگون اقدام به ساخت سازه‌هایی می‌نمایند که برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. غرفه سازی به دانش فنّی بالا و در اختیار داشتن ابزارهای طرّاحی گوناگونی احتیاج دارد و موفّقیت در این زمینه به دلیل تنگ بودن عرصه رقابت بسیار سخت می‌باشد زیرا شرکت‌های فعّال در زمینه‌ی غرفه سازی انرژی بسیاری را صرف اجرا غرفه نمایشگاهی و ساخت غرفه نمایشگاهی می‌نمایند و دائماً در حال ارائه‌ی مدل‌های جدید به بازار هستند. در ادامه می‌توانید با دیگر جنبه‌های ساخت غرفه نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید.

غرفه چیست؟

این مورد جزو سوالاتی است که همواره ذهن مخاطبان بسیاری را به خود مشغول کرده است و بسیاری از افراد به دنبال جواب صحیح این سوال هستند. غرقه نمایشگاهی سازه‌ای است که در طی فرایند غرفه سازی طرّاحی و ساخته می‌شود و فضایی بسیار مناسب را برای دایر کردن شعبات شرکت‌ها و فعّالان صنعتی مختلف برای حضور در نمایشگاه‌ها فراهم می‌کند. غرفه‌‌ها در ابعاد و شکل‌های مختلفی قابل طرّاحی هستند و افرادی که در زمینه ساخت غرفه، اجاره غرفه و غرفه سازی تهران مشغول به فعّالیت می‌باشند از موادّ اوّلیه گوناگونی همچون: MDF، اسپیس فریم، چوب و فلزّات مختلف همچون آلومینیوم برای غرفه سازی استفاده می‌کنند و این موضوع موجب تنوّع بالای غرفه‌های موجود در بازار شده است و مشتریان و نیازمندان به غرفه‌های نمایشگاهی را با گزینه‌های متنوّعی در این زمینه مواجه کرده است. غرفه‌های موجود در بازار برای نیازهای مختلف طرّاحی و ساخته شده‌اند و قیمت طرّاحی و اجرا غرفه نمایشگاه برای مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در ادامه می‌توانید اطّلاعات بیشتری را در این زمینه بدست آورید.

انواع غرفه نمایشگاهی:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، در فرایند غرفه سازی امکان تولید و ساخت غرفه‌ها در انواع مختلفی وجود دارد. در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از مهم‌ترین انواع غرفه نمایشگاهی را به شما عزیزان معرّفی نماییم.

غرفه‌های چوبی و یا غرفه‌های خودساز:

در این نوع غرفه‌ها از چوب و MDF برای غرفه سازی استفاده می‌شود و این ویژگی موجب افزایش تنوّع رنگ و طرّاحی این نوع از غرفه‌ها شده است و در برخی از موارد می‌توان حتّی از فلزات نیز در ساخت این غرفه‌ها استفاده کرد و زیبایی بیشتری را به این سازه‌ها اضافه نمود.

غرفه‌های پارتیشن:

در فرایند غرفه سازی این مدل از پایه، پنل و قید برای ساخت غرفه استفاده می‌شود و همان‌گونه که از نام آن نیز مشخّص است، می‌توان این نوع غرفه را در سایز‌ها و متراژ‌های مختلف طرّاحی و اجرا کرد. البتّه لازم به ذکر است که این نوع از غرفه‌ها بیشتر برای فضا‌های بسته کاربرد دارند زیرا مواجهه با رطوبت می‌تواند عمر این سازه‌ها را کاهش دهد و این ویژگی موجب محدودیّت آن‌‌ شده است.

غرفه اسپیس فریم:

اسپیس فریم مهم‌ترین و معروف‌ترین ابزاری است که امروزه از آن برای غرفه سازی استفاده می‌شود و از مزایای بسیار فراوانی برخوردار است. اسپیس فریم‌ها در سایزها و شکل‌های مختلفی قابل تولید هستند و از زیبایی و نظم بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. همچنین، این نوع سازه‌ها از مقاومت بسیار بالاتری نیز بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را در فضاهای باز نیز دایر کرد و این ویژگی یکی از نقاط بارز غرفه اسپیس فریم و جزو دلایل برتری آن نسبت به سایر سازه‌ها محسوب می‌شود.

هزینه غرفه نمایشگاهی:

هزینه غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و امروزه شما با بودجه‌های مختلفی می‌توانید برای اجاره غرفه نمایشگاهی و یا خرید آن اقدام نمایید و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید. عوامل مختلفی همچون: متراژ غرفه نمایشگاهی، قیمت طرّاحی و اجرا غرفه نمایشگاهی و نوع غرفه نمایشگاهی جزو مهم‌ترین عوامل موثّر بر هزینه غرفه نمایشگاهی می‌باشند و می‌توانند هزینه غرفه سازی را گاهاً تا چندین برابر افزایش دهند. در کنار موارد ذکر شده موارد دیگری همچون میزان اعتبار شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات غرفه نمایشگاهی نیز می‌تواند بطور غیر مستقیم هزینه غرفه نمایشگاهی را دچار تغییراتی نماید و هزینه‌های جانبی شما را افزایش دهد. بنابراین، برای اجاره غرفه نمایشگاهی و یا خرید آن همواره به سراغ شرکت‌هایی بروید که قیمت‌های بهتری را برای غرفه سازی تهران به مشتریان خود ارائه می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت‌ها قیمت طرّاحی و اجرا غرفه نمایشگاهی را به میزان قابل توجّهی کاهش دهید و از مزایای فراوان این سازه‌ها با صرف هزینه‌ای معقول برای رفع نیازهای خود استفاده نمایید.

ایده طرّاحی غرفه نمایشگاهی:

در دنیای غرفه سازی همواره ایده‌های طرّاحی حرف اوّل و آخر را می‌زنند زیرا ایده طرّاحی غرفه نمایشگاهی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی میزان جذّابیت غرفه شما بگذارد و فروش شما را تا میزان چندین برابر افزایش دهد. در این قسمت قصد داریم تا مهم‌ترین نکات را در زمینه‌ انتخاب ایده طرّاحی نمایشگاهی به شما عزیزان ارائه دهیم.

همواره ایده طرّاحی غرفه نمایشگاهی خود را متناسب با محصولات شرکت خود انتخاب نمایید:

غرفه سازی فرایندی پیچیده و حسّاس محسوب می‌شود و بالا بودن رقابت در این زمینه موجب استفاده از نظریه‌های روان‌شناسی برای طرّاحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی شده است. شما در انتخاب ایده‌های مناسب برای ساخت غرفه‌ی نمایشگاهی باید به این نکته توجّه داشته باشید که طرّاحی غرفه شما باید با خدمات و محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌دهید متناسب باشد. لازم به ذکر است که این مسئله از اهمیّت بسیار فراوانی برخوردار است زیرا می‌تواند ذهنیت مخاطبان و مراجعین به نمایشگاه‌ را بطور غیر مستقیم با محصولات و خدمات شما آشنا سازد و تاثیر بسیار فراوانی را بر روی میزان فروش شما بگذارد. در هنگام انتخاب ایده برای غرفه سازی از طرح‌ها و الگوهای متناسب با کسب و کار خود برای ساخت غرفه‌ها استفاده نمایید تا ضمن افزایش زیبایی غرفه و جذّابیت آن، موجب افزایش علاقه‌ی مشتریان برای آشنایی با خدمات و محصولات خود شوید. به عنوان مثال: چنانچه شرکت شما در زمینه‌ی تولید و فروش عمده‌ی نوشت افزار و دفترچه یادداشت در حال فعّالیت است، می‌توانید با استفاده از الگوهایی همچون کتاب، خودنویس و دفترچه‌ی یادداشت در غرفه سازی ضمن آشنایی بیشتر مشتریان با محصولات خود، توجّه تمامی مراجعین به نمایشگاه را به سوی خود جلب کنید و از این ویژگی برای تبلیغ بهتر محصول خود استفاده نمایید. بنابراین، همواره در زمینه‌ی انتخاب ایده طرّاحی غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی به این نکته توجّه داشته باشید تا از از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

از رنگ‌های روشن و گرم برای غرفه سازی استفاده نمایید:

استفاده از رنگ‌های روشن و گرم همچون مورد قبلی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رابطه با غرفه سازی محسوب می‌گردد و شما می‌توانید با استفاده از این رنگ‌ها مشتریان بیشتری را به سوی غرفه و محصولات خود جلب کنید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در این زمینه، استفاده از رنگ‌هایی همچون: زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز موجب جلب توجّه مراجعین خواهد شد و آن‌ها را بطور غیر مستقیم به سوی غرفه شما هدایت خواهد کرد. همچنین، به یاد داشته باشید که شما نباید بیش از حد از رنگ‌های خنثی همچون سفید در غرفه سازی استفاده کنید زیرا این مورد موجب کاهش جذّابیت و زیبایی غرفه شما خواهد شد و محصولات شما را از دید مخاطبان محو خواهد کرد. بنابراین، همواره با استفاده از رنگ‌هایی که جلب بیشتری را توجّه می‌کنند می‌توانید مشتریان بیشتری را کسب کنید و فروش خود را به میزان فراوانی افزایش دهید.

ابعاد غرفه خود را کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از میزان مورد نیاز خود انتخاب نکنید:

در فرایند غرفه سازی هیچگاه ابعاد غرفه خود را کوچک‌تر و یا بزگ‌تر از ابعاد مورد نیاز خود انتخاب نکنید زیرا این عامل می‌‌تواند بطور غیر مستقیم تاثیرات بدی را بر روی میزان فروش شما بگذارد. در صورت کوچک‌تر بودن ابعاد غرفه‌ از حالت طبیعی شما با کمبود فضا برای پرزنت کردن محصولات خود به مشتریان مواجهه خواهید شد و این مسئله مدیریت صحیح فروش را مختل خواهد کرد و در نهایت میزان فروش شما را کاهش خواهد داد. با افزایش ابعاد غرفه نیز فضاهای کاذب غرفه به میزان قابل توجّهی بیشتر از حالت عادّی خواهند بود و این فضاهای کاذب غرفه شما را خالی و بدون امکانات کافی جلوه خواهند داد و این مسئله در نهایت به وجهه‌ی کسب و کار شما لطمه خواهد زد. همچنین، شما با افزایش بی دلیل ابعاد غرفه هزینه‌ی غرفه سازی و اجاره غرفه نمایشگاهی را به میزان قابل توجّهی افزایش خواهید داد و با بار مالی بیشتری مواجه خواهید شد. بنابراین، همواره در انتخاب ابعاد غرفه خود نهایت دقّت را بکار ببرید تا ضمن کاهش هزینه غرفه سازی، تاثیر بهتری را نیز بر ذهن مخاطبان خود بگذارید.

آیا می‌توان در فرایند غرفه سازی از اسپیس فریم برای ساخت غرفه‌های جذّاب و زیبا استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید از اسپیس فریم برای غرفه سازی استفاده نمایید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید. اسپیس فریم‌ها امروزه با ظرافت بیشتری قابل تولید هستند و می‌توان آن‌ها را در اشکال و طرح‌های مختلفی سفارش داد ولی لازم به ذکر است که چنانچه ظرافت غرفه برای شما بسیار مهم می‌باشد، بهتر است که از سایر ترکیبات و الگوها نیز در غرفه سازی استفاده نمایید تا زیبایی این سازه‌ها را افزایش دهید زیرا اسپیس فریم از نظر ظرافت توانایی رقابت با MDF و چوب را ندارد و استفاده‌ی بیش از حد از آن در ساخت غرفه می‌تواند غرفه‌ی شما را بی روح و بدون خلّاقیت کافی جلوه دهد.

میانگین: ۵ / ۵٫ تعداد: ۲

هیچ رای تا کنون! اولین نفری باشید که این پست را ارزیابی کنید.

فهرست